Wednesday, January 21, 2009

My New World.. My New Life

On 5th Jan. At bus terminal, b4 he left after send me back to my home town, receive a sms.. This is what he said to me..

Ye lah. kita sm2 doakan ya syg. syg akan jadi istri b y baek n taat setia kn yg?

Yg bwk kete jgn laju sgt ya. Klu ada ms, syg g la jln2 umh kcik ya syg

dengan linangan air mata, dalam hati berkata.. pergilah kasih, kukan setia menanti..

but after a few days kami argue banyak perkara.. sumenya yg ada pada diri aku jadi sbb... sbbnya aku tua dari dia, sebabnya aku dah ada anak, sebabnya aku janda, sebabnya aku itu.. sebabnya aku itu...

Kan kau tau sape aku b4 kita kawan... stupid n ridiculous reason..

then, dia kata malu kalau kawin ngan aku. malu nak jalan nnt nampak sangat beza umo kami. pas tu dia mesg aku kata

Yg, b rs kita xleh kwin la yg. rmai org tua2 halang cz dorg ckp tkt b jd suami ikt tlunjuk bini.

subhanallah...

paling sakit bila terima ini

Yb, b xpnh hlgkn dara ssorg. tp knp b dketemukn dgn sisa pelbagai org. adkh b hrs trma n bhgikn ksh syg kpd 3 chya mata hsl pkgsian org len y bkn ptalian drh dgn b?

Yg, kalau b kwen dgn syg, syg bg b kwen lain kn

boleh tp tgu syg mati dulu

wakakaka.. klu b mati dulu. b serius ni yg.. cz..

im serius too.. i dont play with my words..

B tnya cz b dh ckp kt smua org y syg bg b kwen lg sorg wlupn b dh kwen dgn syg. so smua puji syg bgus n xde alsn utk xbg b kwn dgn syg. smua stju hbgn kta


Dear diary,

Apa la salah aku jika ditakdirkan aku menjadi janda beranak 3 dalam usia aku sekarang. Dosakah aku melepaskan diri dari keganasan rumahtangga?, Penderaan fizikal dan mental?
Aku just fight untuk terus hidup tanpa keganasan rumahtangga..

Salahkah aku jika aku masih meletakkan kepercayaan kepada lelaki selepas sume yang terjadi?
Haruskah aku bayar status aku dengan semua ini untuk mencari bahagia?..

Mula2 aku down gak, hinanya aku dimata masyarakat..

Tp g mampus la sume tu.. Dorg ingat dorg bagus sgt.. leh dera sesuka hati n korang ingat ppn mcm aku kene tadh jer ke..

Dear diary,

jantan apa la dia nie.. tak nak cakap tak nak.. aku pun tak kesah.. aku dah biasa rasa sakit, aku boleh hadap bende cam nie. aku dah kebas...

aku terima dia wpn dia jobless.. aku terima dia wpn dia miskin.. aku terima dia wpn siapa pn dia..

dia sakit aku yang hulu hilir g jengah, pagi petang.. x kira waktu.. dia sakit aku cari ubat, wpn pernah dia tak terima ubat yang aku bagi sbb x sama dengan ubat yang dia nak.. murah sikit pun x nak.. belagak jantan nie. tempat dia masa tu bukan dekat, jauh tu.. sejam perjalanan dari tpt aku.. sebab sayang.. sbb cinta aku g gak wpn penat balik kerja.

aku pilih dia bukan sebab dia muda, bkn sbb dia bujang.. aku suka dia, dia banyak ubah aku..

mungkin ada yang aku sukar nak ubah, yng memerlukan masa... itu yang menjadi punca dia tulis sms nie

Mulai skrg, jgn pgil sy b slgi awk xmau bjnji dgn diri awk, diri sy n Allah y awk akn berhenti M***** n xkn *** lg mulai saat ini. terus trg sy katakan pd awk y sy xkn mperistrikn sorg p***** n sekiranya kita dtakdir mmg ada jdh n bkahwin, mybe sy akn taklik dgn awk yg mane skranya awk m***** stelah awk bsuamikn sy, scara automatik jth talak 1 dlm hbgn kta. sy xpakse n desak awk tp tpulg pd awk utk bt kptn.salam

lepas tu aku tak hubungi dia.. dah masuk hari ketiga dah nie..

bukan senang aku nak ubah tabiat aku yg satu nie.. tapi setahun aku berkawan dengan dia.. aku dah banyak slow down.. tgu masa jer nak berhenti.. tapi knapa dia harus berkeras ngan aku mcm tu...

Mulakan hari yang baru.. tarik nafas lega.. walaupun masih ada urusan yang belum selesai..

Hidup harus diteruskan.. biarpun titisan air mata masih berbaki...

go baby go.. go lady go..